6 خوردنی مفید برای تقویت چشم‌ها

  • سپاه نقش ویژه‌ای در تسریع عملیات برق‌رسانی در برف اخیر استان گیلان داشت
  • تاریخ خبر : پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۲ - ۳:۳۸

    کد خبر : 17919

    ۶ خوردنی مفید برای تقویت چشم‌ها

    به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل ازآفتاب، این بیماری‌ها اغلب به دلیل پدیده اکسیداسیون و بروز التهاب در …


    به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل ازآفتاب، این بیماری‌ها اغلب به دلیل پدیده اکسیداسیون و بروز التهاب در چشم‌ها ایجاد می‌شوند اما تحقیقات حاکی از آن است که مواد خوراکی حاوی ریزمغذی‌هایی موسوم به «لوتئین» و «زاگزانتین» می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن چشمی را کاهش دهند.


    به گزارش ریدرز دایجست، در برخی مطالعات نیز آشکار شده است که رژیم‌غذایی حاوی ویتامین ث و ای،‌ بتاکاروتن، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند از بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن و سالخوردگی پیشگیری کند. برخی از خوردنی‌های مفید در این زمینه عبارتند از:


    – کلم پیچ: کلم پیچ منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که مصرف آن برای مقابله با سرطان ضروری است. همچنین این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی بتاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین است.


    – ذرت: این ماده خوراکی نیز حاوی لوتئین و زاگزانتین بوده و در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن چشمی موثر است.


    – اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی ۲۰٫۴ میلی‌گرم لوتئین و زاگزانتین است که مصرف آن به صورت پخته باعث می‌شود بدن لوئتین موجود در آن را بهتر جذب کند.


    – بروکلی: این سبزی سرشار از فیبر خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ث و بتاکاروتن همچنین لوتئین و زاگزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.


    – تخم مرغ: یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای شروع کردن روز مصرف تخم مرغ است. بنابراین مصرف این ماده خوراکی پروتئینی به دلیل دارا بودن لوتئین،‌ ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی و ویتامین‌ها توصیه می‌شود.


    – پرتقال: این میوه که حاوی ویتامین ث است به بهبود سلامت بافت‌های چشم کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف ویتامین ث باعث می‌شود تا دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها همچون ویتامین ای در چشم‌ها تولید شوند.


    انتهای پیام/ن

    کلیه حقوق برای پایگاه خبری واران نیوز محفوظ است
    Desgined & Programmed by AmirHz.ir