طریقه شکایت از مزاحمین تلفنی و مرجع رسیدگی به این شکایات

  • گیلان پیرترین استان کشور/ زاد و ولد در زوج های گیلانی کاهش یافت
  • تاریخ خبر : یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۳ - ۲:۰۷

    کد خبر : 22218

    طریقه شکایت از مزاحمین تلفنی و مرجع رسیدگی به این شکایات

    طریقه شکایت از مزاحمین تلفنی و مراجع رسیدگی کننده به شکایت از این مزاحمین را بیان نمایید. واران نیوز-مزاحمت تلفنی …

    طریقه شکایت از مزاحمین تلفنی و مراجع رسیدگی کننده به شکایت از این مزاحمین را بیان نمایید.

    واران نیوز-مزاحمت تلفنی از جمله موضوعاتی است که هم از طریق شرکت مخابرات قابل پیگیری است و هم از طریق دادسرا و در قالب شکایت کیفری نیز قابل پیگیری می باشد و مجازات ها مزاحمین تلفنی و پیامکی ممکن است شامل شلاق ، جریمه مالی و حبس باشد و نوع مجازات نیز بستگی به شخصیت متهم، دفعات و نوع مزاحمت و… باشد.

    برای شکایت از مزاحم تلفنی به دادسرا باید به نزدیک‌ترین دادسرا به محل کار یا سکونت مراجعه کرد البته انتخاب نزدیک‌ترین دادسرا، بر اساس خط تلفنی که مزاحم با آن تماس می‌‌گیرد، صورت می‌‌پذیرد. گفتنی است دادسراها به شکایتی که به وسیله مخابرات ارسال شده باشد، سریع‌تر رسیدگی می‌کنند.

    عنوان شکایت می‌تواند «ایجاد مزاحمت تلفنی» یا «ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک» باشد. در صورتی که مزاحم تلفنی از الفاظ غیرمؤدبانه استفاده کرده باشد، امکان افزوده تقاضای «اعاده حیثیت»‌ به شکایت نیز وجود دارد. دادسرا در رسیدگی به پرونده‌ها از طریق کلانتری یا به صورت مستقیم از مخابرات می‌خواهد که به این موضوع رسیدگی کند. مخابرات نیز اطلاعات موردنظر را برای تصمیم‌گیری در اختیار دادگاه قرار می‌دهد. شرکت مخابرات در این زمینه از ظرفیت‌های مخابراتی قابل‌توجهی برخوردار است و حتی توانایی شناسایی مشخصات فنی گوشی تلفن همراه مزاحم را نیز دارد.

     

    به طور کلی باید گفت مجازات مزاحمین تلفنی یک مجازات تعزیری بوده و به نظر صادر کننده قرار یا حکم مجازات بستگی دارد.

    کلیه حقوق برای پایگاه خبری واران نیوز محفوظ است
    Desgined & Programmed by AmirHz.ir