اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

  • اکران «خوب، بد، جلف»، «سلام بمبئی»، «گشت ٢» و «مبارک» در صومعه سرا
  • تاریخ خبر : شنبه ۲ خرداد ۹۴ - ۴:۲۲

    کد خبر : 31664

    اولین نگاه به شورولت کامارو ۲۰۱۶

    کمپانی شورولت در روز ۱۶ می و در جزیره Belle در حضور تعداد ۳۵۰ دستگاه از کامارو های نسل یک …

    کمپانی شورولت در روز ۱۶ می و در جزیره Belle در حضور تعداد ۳۵۰ دستگاه از کامارو های نسل یک تا پنج و در زیر نگاه های ۱٫۰۰۰ نفر از مشتاقان ، از نسل ششم ماسل کار خودش پرده برداشت . شورولت کامارونسل ششم به مانند خویشاوندان لوکس تر خودش از برند کادیلاک یعنی ATS و CTS ، بر روی پلت فرم سبک وزن آلفا جنرال موتورز شکل گرفته است .

    به گفته آقای Mark Reuss معاون اجرائی توسعه جهانی محصولات جنرال موتورز ” کامارو نسل ششم در سگمنت خودرو های اسپرت به مراتب از هر گزینه دیگری برتر است . هم چنین ایشان اضافه میکنند که ” این خودرو برای ارئه سطح بالاتری از تکنولوژی ، پیشرفت و صد البته عملکرد بالاتر ، طراحی شده است ”

    شورولت کامارو ۲۰۱۶ نسبت به سلف خود کوچکتر و سبک تر است . هر چند با تکامل خفیفی که از نظر ظاهری بر روی اتومبیل انجام شده به نظر نمیرسد که کامارو نسل ششم به طور چشمگیری متفاوت تر از محصولات گذشته باشد . زیر کاپوت کامارو نشل ششم بنا به سلیقه و البته نیاز میتوان موتور های ۴ ، ۶ و هشت سیلندر جایگذاری کرد . موتور چهار سیلندر ۲ لیتری ابتدایی و ضعیف ترین گزینه قابل انتخاب برای این خودرو خواهد بود قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب ۲۷۵ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت ( ۴۰۰ نیوتن متر ) میباشد . در حالی که کمپانی فورد موتور ۲٫۳ لیتری ۴ سیلندر اکوبوست را به عنوان یک گزینه میانی و نه چندان ضعیف برای موستانگ تدارک دیده بود اما شورولت ترجیح داده است موتور چهار سیلندر را در ضعیف ترین مدل کامارو استفاده کند هر چند که کاماروی ۴ سیلندر از نظر بهره وری در مصرف سوخت برترین مدل بوده و به گفته شورولت مصرف سوخت کمتر از ۷٫۸ لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت . هم چنین دیدگاه کمپانی شورلت در مورد موتور ۲٫۳ لیتری ۴ سیلندر فورد موستانگ بسیار خوش بینانه است و آقای آرون لینک مهندس توسعه کامارو ۲۰۱۶ در این مورد به مجله اتومبیل گفته اند که ” فکر نمیکنم که استفاده از موتور ۴ سیلندر ، سبب کاهش محبوبیت کامارو در نزد مشتریان همیشگی شود و من از اینکه کسی بگوید موتور چهار سیلندر به کامارو تعلق ندارد ، هیچ ترسی ندارم ”

    گزینه قابل انتخاب دوم برای موتور یک نمونه۳٫۶ لیتری V-6 با سوخت رسانی مستقیم و قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۴ پوند فوت ( ۳۸۵ نیوتن متر ) میباشد که نقش مدل میانی را ایفا خواهد کرد . اما قوی ترین گونه کامارو ۲۰۱۶ تحت عنوان SS عرضه خواهد شد و به موتور نام آشنای LT1 با مشخصات فنی ۶٫۲ لیتر حجم و آرایش هشت سیلندر وی شکل و قدرت ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور۴۵۵ پوند فوت ( ۶۱۷ نیوتن متر ) مجهز خواهد بود . موتور LT1 پیش از این در کوروت استینگری هم استفاده شده بود و قدرت کامارو SS با مدل پایه کوروت استینگری برابری میکند اما آقای Reuss هر گونه نگرانی در مورد هم پوشانی قدرت در این دو مدل را با گفتن جمله ” ما یک خودرو را با فکر کردن در مورد خودرو دیگری مهندسی نمی کنیم ” کم رنگ کرد . اما ایشان در نقطه مقابل اظهار داشتند که کاهش وزن در کامارو ۲۰۱۶ در تمام جنبه ها از جمله شتاب گیری ، ترمز گیری و هندلینگ بر پویایی اتومبیل تاثیر مثبت گذاشته است و اضافه کردند که شورولت کامارو ۲۰۱۶ پیست ها را سریع تر از مدل مخصوص پیست کامارو نسل پنجم یعنی ۱LE طی میکند . هم چنین موتور LT1 به سامانه مدیریت فعال سوخت مجهز بوده و در صورت تشخیص عدم نیاز به تمام قدرت موتور ، ۴سیلندر را غیر فعال میکند . به علاوه کامارو SS نسل ششم برای اولین بار به سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده است و برای تمام مدل های کامارو نسل شش میتوان جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر را انتخاب کرد .

    روی دیگر داستان کامارو ۲۰۱۶ که مسئولین کمپانی قبل از رونمائی اتومبیل و به طور مکرر بر روی آن تاکید داشتند کاهش ۲۰۰ پوندی ( ۷۴٫۶ کیلوگرم )وزن میباشد که به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم حاصل شده است . در واقع مهندسان و طراحان اتومبیل هر فرصتی برای کاستن از وزن را غنیمت شمرده اند و قسمت عمده ای از کاهش وزن اتومبیل در ساختار اصلی اتومبیل حاصل شده است اما مهندسان عملکرد را فدای کاهش وزن نکرده اند و در عین کاهش وزن ، مقوامت شاسی کامارو نسل شش نسبت به سلف خود ۲۸ درصد بیشتر شده است . از عناصر دیگری که بر کاهش وزن کامارو ۲۰۱۶ تاثیرگذار بوده میتوان به تغییر جنس قاب پانل ابزار اشاره کرد که با نوع آلومینیومی تعویض شده است . کامارو ۲۰۱۶ از نظر ابعاد هم در بعضی جهات کوچکتر از مدل قبلی میباشد به نحوی که طول اتومبیل از ۴۸۴۱ به ۴۷۸۲ میلی متر رسیده است و ارتفاع اتومبیل هم ۲۷٫۹ میلی متر کوتاه تر اما عرض خودرو ۲۰ میلی متر بیشتر شده است فاصله بین محوری هم از ۲۸۵۲ میلی متر نسل قبل به ۲۸۱۱ میلی متر کاهش یافته است .

    در داخل کابین کامارو نسل ششم طراحی متفاوت و زیبایی را شاهد هستیم و کیفیت مواد استفاده شده در این نسل بسیار بهتر از گذشته است طراحی داخلی اتومبیل بسیار متفکرانه بوده و یک صفحه نمایش ۸ اینچی سفارشی کابین را مدرنیزه کرده است . هم چنین در کابین کامارو جدید از سامانه نوررسانی LED استفاده شده که قابلیت نوررسانی در ۲۴ رنگ مختلف را دارد راننده خودور علاوه بر قابلیت تنظیم سامانه نوررسانی میتواند سیستم های دیگری نظیر بازخورد پدال گاز ، صدای موتور و سیستم تعلیق مغناطیسی را بنا به سلیقه خود تنظیم نماید . چراغ های جلو مدل پایه از نوع هالوژنی بوده اما مدل های ۶ و ۸ سیلندر به سامانه نوررسانی HID به همراه چراغ های روشنائی در روز LED و چراغ های عقب LED مجهز میباشند . یکی دیگر از بهبود های اتفاق افتاده در کاماروی نسل ششم تغییر زاویه قرار گیری شیشه جلو است که میدان دید جلو را بسیار بهتر کرده است و کمپانی شورولت این نقیصه کامارو نسل پنجم را در نسل ششم برطرف کرده است .

    تغییرات انجام شده در بیرون خودرو نسبت به داخل کابین ظریف تر بوده و کمتر به چشم می آید اما به هر حال ظاهر خودرو عضلانی تر شده و فرم فست بک خودرو بیشتر به چشم می آید البته لازم به ذکر است که تغییر زوایا و خطوط روی بدنه بسیار هوشمندانه بوده و مهندسان ۳۵۰ ساعت در تونل باد برای طراحی آئرودینامیک تر بدنه کامارو نسل شش وقت صرف کرده اند .

    هنوز قیمت کامارو نسل ششم مشخص نشده اما قرار است این خودرو در ۳ ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد نمایندگی ها شود.

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

     اولین نگاه به شورولت کامارو 2016

    کلیه حقوق برای پایگاه خبری واران نیوز محفوظ است
    Desgined & Programmed by AmirHz.ir