واکنش دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي به موضوع پياده نشدن مسافران از هواپيما

  • اکران «خوب، بد، جلف»، «سلام بمبئی»، «گشت ٢» و «مبارک» در صومعه سرا
  • تاریخ خبر : شنبه ۶ تیر ۹۴ - ۱۱:۲۳

    کد خبر : 33731

    واکنش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به موضوع پیاده نشدن مسافران از هواپیما

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به مسئله پیاده نشدن برخی مسافران از هواپیما به دلیل تاخیر نیز اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مرجع حاکمیتی که در صنعت هوایی ایفای نقش می‌کند باید به این مسئله ورود کند و از حقوق شرکت‌های هواپیمایی در این رابطه دفاع کند.

    مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دستورالعمل رعایت حقوق مسافران اظهار کرد: این دستورالعمل به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و ایرلاین‌ها نظر خود را در این رابطه ارائه کرده‌اند.

    وی با اشاره به وجود ابهاماتی در این دستورالعمل تصریح کرد:‌ بخشی از ابهامات دستورالعمل از سوی ایرلاین‌ها مطرح شده و در حال جمع‌بندی بخش دیگری از آن که جزو موارد اجرایی است، هستیم.

    وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های هواپیمایی در حال اجرای دستورالعمل‌ رعایت حقوق مسافر علی رغم ابهامات آن هستند در پاسخ به این پرسش که این ابهامات چه مواردی است، بیان کرد: یکی از ابهامات در ارتباط تاخیر های ناشی از عوامل برون سازمانی است که شرکت‌های هواپیمایی در آن نقشی ندارند.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که البته در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری اصلاحاتی را انجام داده است، ادامه داد: یکی دیگر از ابهامات مربوط به تاخیرات عکس‌العملی و ناشی از نقص فنی است. در برخی موارد، ایرلاین‌ها در خصوص تاخیرات پرازی اطلاع‌رسانی می‌کنند که مثلا پرواز در چه زمانی انجام می‌شود، این در حالی است که در دستورالعمل توجهی به آن نشده بود.

    سامانی گفت:‌خوسبختانه با یک دید مثبت، سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری موضوع است و تعامل خوبی بین ایرلاین‌ها و این سازمان در رابطه با ابهامات دستورالعمل وجود دارد.

    وی در واکنش به مسئله پیاده نشدن برخی مسافران از هواپیما به دلیل تاخیر نیز اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مرجع حاکمیتی که در صنعت هوایی ایفای نقش می‌کند باید به این مسئله ورود کند و از حقوق شرکت‌های هواپیمایی در این رابطه دفاع کند.

    وی ادامه داد:‌ پیاده نشدن برخی مسافران لطماتی را به ایرلاین‌ها وارد می‌کند و باعث ایجاد تاخیرات مضاعف می شود، این موارد خیلی کم بوده است ولی به هر حال یک مورد آن هم برای سیستم خوب نیست.

    سامانی ابراز امیدواری کرد سازمان هواپیمایی کشوری به رسالت خود را در جهت دفاع از حقوق شرکت‌های هواپیمایی عمل کند.

    کلیه حقوق برای پایگاه خبری واران نیوز محفوظ است
    Desgined & Programmed by AmirHz.ir