امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 19 January , 2021
امروز : سه شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۹ - 6 جماد ثاني 1442
شناسه خبر : 35504
  پرینتخانه » دانش و فناوری تاریخ انتشار : 10 آگوست 2015 - 4:03 |

ایلان ماسک: Model X دشوارترین فرایند ساخت را در میان خودروها دارد

ایلان ماسک در کنفرانس ارایه گزارش مالی سه‌ماهه قبل تسلا، گزارشی از وضعیت خودروی Model X ارایه کرد.

ایلان ماسک: Model X دشوارترین فرایند ساخت را در میان خودروها دارد

هفته قبل تسلا کنفرانس اعلام گزارش مالی سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرد. در این مراسم به غیر از اعلام گزارش‌های مالی، خبرهایی از سیاست‌های شرکت نیز اعلام شد و ایلان ماسک مانند همیشه در کنفرانس حاضر بود تا آنها را به اطلاع سهامداران برساند.

این کنفرانس بیش از همه تحت تاثیر کراس‌آور جدید تسلا یعنی Model X بود. ایلان ماسک رسما تایید کرد که فروش این خودرو را بالاخره از سه‌ماهه سوم و یا دقیق‌تر از سپتامبر آغاز خواهد کرد.
تسلا در این کنفرانس اعلام کرد که “این شرکت در ماه‌های آینده از یک شرکت تک‌محصوله به یک شرکت چند محصوله تبدیل خواهد شد که قدمی بسیار بزرگ در راه مسیر بلوغ تسلا خواهد بود.”

در حال حاضر تسلا تنها خودروهای سدان Model S و اسپورت Roadster را می‌فروشد.

از گفته‌های ماسک اینگونه بر می‌آید که ساخت Model X بسیار سخت بوده است. این خودرو هم‌اکنون مراحل تست جاده‌ای خود را سپری می‌کند و تسلا در حال آماده‌سازی خط تولید آن در کارخانه‌اش است. هر دو خودروی Model X و Model S در یک خط اسمبل خواهند شد.

تسلا در راه ساخت Model S با دشواری‌های زیادی مواجه شد، ولی به نظر می‌رسد سختی‌های تولید Model X قابل مقایسه با آن نیست. ماسک در این کنفرانس به صراحت گفت که “شاید Model X سخت‌ترین پروسه تولید خودرو در جهان را داشته باشد.” وی وعده داد وقتی Model X به بازار بیاید باعث تعحب همگان خواهد شد.

Model X یک کراس‌آور است، اما با درهای بی‌نظیری موسوم به «فالکون وینگ» (Falcon Wing) خود را از دیگر SUVها مجزا کرده است. این در دارای یک لولای مخصوص است که امکان بازشدن درها به سمت بالای خودرو را فراهم می‌کند.

ماسک می‌گوید که این خودرو با فالکون وینگ توانسته رکورد بیشترین میزان بازشوندگی یا گشایش درها در میان خودروهای کلاس SUV را به نام خود ثبت کند. در این حالت فرد می‌تواند به ردیف دوم قدم بگذارد و بایستد و همچنین به صورت مستقیم به ردیف سوم برود؛ چیزی که در خودروهای دیگر امکان‌پذیر نیست.

مدل پروتوتایپ (اولیه) Model X

همچنین قوس بازشدن درها چنان کوتاه است که اگر به فرض بتوانید (بدون زحمت) بین خودروی خود و خودروی دیگری در پارکینگ قرار بگیرید، می‌توانید در فالکون وینگ را هم باز کنید. این نوآوری‌های بی‌نظیر تاکنون در یک خودروی SUV نبوده است. و مورد آخر نیز یک سیستم دو موتوره چهارچرخ است؛ سیستمی که در یکی از مدل‌های خودروی Model S نیز قرار داده شده و تاثیر بسیار چشمگیری در عملکرد خودرو دارد.

این خودرو جای هفت نفر بزرگسال را دارد و هندلینگ آن در چهارچرخ بهتر از هر خودروی هم‌کلاس آن است و در عین حال از یک Porsche 911 سریع‌تر خواهد بود. ماسک ردیف دوم Model X را به زیبایی “یک تندیس و پیکره” می‌داند که تاکنون در هیچ خودروی کراس‌آور دیگری مشاهده نشده و وقت زیادی را از تسلا برای طراحی و ساخت آن گرفته است.

خودروهای کلاس SUV از محبوبیت بسیار بالایی در کشور آمریکا برخوردار است و تسلا امیدوار است که عرضه مدلی الکتریکی و نوآورانه از آن، جایگاه این شرکت را بیش از گذشته در صنعت خودرو ارتقا دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.