دروغی درباره قیمت پراید در عراق! + سند

  • اکران «خوب، بد، جلف»، «سلام بمبئی»، «گشت ٢» و «مبارک» در صومعه سرا
  • تاریخ خبر : پنج شنبه ۲ مهر ۹۴ - ۱۴:۰۶

    کد خبر : 37595
    در آشفته بازار شبکه های مجازی؛

    دروغی درباره قیمت پراید در عراق! + سند

    واران نیوز: “کمپین نخریدن خودرو صفر” جمله ایی که بارها توسط کاربران فضای مجازی دست به دست شده و برخی …

    واران نیوز: “کمپین نخریدن خودرو صفر” جمله ایی که بارها توسط کاربران فضای مجازی دست به دست شده و برخی از رسانه ها تا کنون خبر ایجاد این کمپین را مخابره کرده اند.

    این کمپین که به خاطر بالا بودن قیمت بالا و کیفیت پایین محصولات خودروسازان ایران تشکیل شده است امروزه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده که باعث ایجاد داستان هایی نیز شده.

    بررسی کیفیت خودرو و قیمت آن در ایران برای مردم همیشه مبحث جالب توجه ایی بوده و هست اما باید توجه داشت که همیشه کسانی پیدا میشوند که برای داغ شدن تنور دست به دامن داستان های تخیلی میزنند.

    یکی از موضوعاتی که اکنون در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته تفاوت قیمت یک خودرو خاص در داخل و خارج کشور است ؛ به عنوان مثال میشنویم که پرایدی که در داخل کشور ۲۰ میلیون تومان است در خارج از کشور حدود ۱۰ میلیون و یا کمتر به فروش میرسد.

    اما داستان چیست؟

    در کشورهای خارجی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تفاوت زیادی ندارد و تنها بخاطر بحث رقابت و بازاریابی و همچنین امتیاز صادرات و نبود مالیات زیاد، گاهی حدود ۲تا۵ درصد پایینتره و گاهی هم گرانتر از اینجاست.

    به عنوان مثال: پراید در عراق حدود ۱۸ میلیون تومان است و  همان خودرو  در ایران شاید ۱۹٫۵ میلیون تومان باشد، البته در همان عراق پراید تا ۲۲ تومان هم فروخته میشود.

    اگر به عراق و یا کشور هایی که خودرو های ایران به آنجا صادر میشود سفر کنید می توانید با یک پرس و جو ساده متوجه یکسان بودن قیمت های خودرو در دو کشور شوید.

    در همان عراق خودرو تویوتا با قیمت تقریبی  ۴۵ میلیون را میتوان یافت اما اکثر کسانی که کارشان به ماشین وابسته است خودرو ایرانی را میخرند چون هزینه مصرفی و تعمیراتش به مراتب ارزان تر و راحت تر است و البته با ۲۰ تومن ماشین دیگری نیز نمیتواند بخرد

    اگر باور کردن این سخنان برای شما سخت است میتوانید به وبسایت های فروش اینترنتی ماشین در عراق بروید و خود قیمت ها را محاسبه کنید، به عنوان مثال سایت mredy.com یا

    پراید و سمند در عراق چند است !! قیمت خرید و فروش + سند و  سایتای مشابه آن.

    البته کیفیت برخی از خودرو های ساخت داخل کشور بسیار نا مناسب است و در این موضوع ورود نمیکنیم

    وقتی به این موضوع کمی دقت میشود سوالاتی در ذهن مخاطب متبادر میشود

    آیا راه بالابردن کیفیت خودروها راه انداختن این کمپینهاست؟

    آیا این کمپینها به بیکاری کارگر ایرانی منجر نمیشود؟

    و آیا اگر کیفیت بالا برود قیمت بالا نمیرود؟

    آیا راه حل، “کمپین نخریدن” هست!؟؟

    آیا ما خودرو باکیفیت داخلی نداریم؟

    آیا در خودروهای خارجی قطعات چینی استفاده نمیشه؟

    آیا هزینه خودروهای خارجی بالا نیست؟

    بیشترین تصادفات هم در کشور به موتورسوارها مربوط می شود و ربطی به خودروسازهای داخلی نداره؛ عنوان شده سالی ۲۰ هزار کشته داریم. مگر همه آنها  با خودرو داخلی میمیرن!؟؟

    مگر دلیل همه این کشته ها ایمنی خودرو داخلی هست!!؟؟،

    آیا در همه موارد ایران خودرو و سایپا مقصر هستند !!؟؟؟

    مگر سیگار سالی ۳۰ هزار کشته و روغن نباتی سالی هزاران کشته ندارد؟؟

    خوب است  بدانید که ناامن ترین خودرو یعنی پراید کمترین درصد کشته ها در بین دیگر خودروها رو دارد!!

    مشکل کشته های ما بیشتر از نوع رانندگی ما است

    بعد ما بیاییم خودروسازی  که به صادرات رسیده را ورشکست کنیم!!!!؟؟؟ آن هم در شرایط کنونی که شدیدا تحریمیم و باید به تولید ملی کمک کنیم.

    آیا جایگزین این صنعت را دارید؟آیا خودروسازهای دیگر ارزون میفروشن و با کیفیت تولید میکنند!!؟

    آیا وضعیت ما نسبت به ۱۵سال پیش بهتر نشده؟

    و آیا راه صدساله ی دو ،سه کشور مطرح خودروسازی  را میتونیم ده ساله بریم؟

    خودروسازی در ایران بزرگترین صنعت کشوره و خودروسازی ایران در دنیا رتبه ۱۸ رو دارد.

    ورشکستگی صنعت خودرو یعنی افزایش بیکاری و وابستگی .

    مدیران ایران خودرو و سایپا اگر ورشکست بشوند میتوتنند راحت پول خود را در راه واردات  تویوتا ۵۰ میلیونی خرج کنند و آن را ۱۵۰ میلیون به ما بفروشند که سود بیشتری هم برایشان دارد.

    مطمئن باشید تعطیلی این گونه کارخانه ها فقط باعث بیکاری جوانان کشور شده و به نفع کشور ایران نیست.

    اگر ایرانی هستیم باید بفکر تولید ملی و صنعت خود باشیم و به این صنعت کمک کنیم نه اینکه با آمار و ارقام جعلی سعی کنیم تولید ملی را تضعیف و یا  کلا تحریمش کنیم.

    يک ديدگاه

    1. یه حرف حساب گفت:

      سلام
      فک کنم شما همون مدیر یکی از خودرو سازان هستین.
      به نظر شما خودرویی با بدنه حلبی با خودرویی که بهترین ایمنی رو داره فرق نداره؟؟؟شما یا داخل این خودروها ننشستی یا مجبوری حمایت کنی از خودروهای داخلی!!!این همه بیکار تو مملکته چی شده اینا هم روش…
      بعدشم بهتر کردن کیفیت چه ربطی به بیکار شدنه پرسنل داره؟شما کیفیتو ببری بالا اتفاقا فروشش چن برابر میشه و این ینی اشتغال.
      در اخر اینو بگم که به نظر من تو ایران جان مردم هیچ ارزشی برای مسیولین نداره وگرنه این نبود وضعیتمون که امار مرگ و میر تو ایران زیاد شده والسلام.

    کلیه حقوق برای پایگاه خبری واران نیوز محفوظ است
    Desgined & Programmed by AmirHz.ir