کد خبر : 50828
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۴:۱۶

۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین به اندازه کل پروژه هزینه دارد!

۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین به اندازه کل پروژه هزینه دارد!

استاندار گیلان گفت: مشکل اساسی ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت قزوین این است که هزینه آن به اندازه کل هزینه ساخت این آزادراه است.

واران خبر به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز حمل ونقل و راهدار در رشت گفت: حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان باید با تزریق اعتبارات ملی جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی تقویت شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان خاطرنشان کرد: رانندگان در ایام های مهم که باید در کنار خانواده ها باشند، در جاده ها مشغول فعالیت هستند و مسئولیتشان را در بدترین شرایط به بهترین شکل انجام می دهند.

استاندار با اشاره به سفر سالانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون مسافر به گیلان گفت: سهم استان در توسعه زیرساختهای حمل و نقل از این ورودی ها باید بصورت ملی دیده شود و امکانات استان به تنهایی جوابگو نیست و نباید جمعیت گیلان برای ارایه امکانات و اعبارات فقط دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیده شود.

وی تاکید کرد : راهداری و حمل ونقل مکمل هم هستند و همه ما در تلاش هستیم تا امکانات مناسب در اختیار مسافران باشد و از جاده مناسب برخوردار باشند.

وی به رتبه ۲ الی ۳ استان در حوزه بنادر اشاره و اضافه کرد: با راه اندازی بندر کاسپین، تقویت بندر آستارا که توسط بخش خصوصی صورت گرفته و ظرفیت بالای بندرانزلی قادر خواهیم بود حرف اول را در حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر بزنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ابراز تأسف از اینکه هنوز یک متر از خطوط ریلی کشور در گیلان افتتاح نشده ، ابراز امیدواری کرد با توجه به تأکید و کمک رئیس جمهوری آماده سازی خط راه آهن استان سرعت بیشتری به خود گرفته و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

نجفی خاطر نشان کرد : اعتقاد ما بر این است حق گیلان بیشتر از وضع موجود است و در تلاش هستیم با توسعه جاده ای و راه های سطح استان حداقل آسودگی خاطر را برای مسافران فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ۳هزار و ۲۰۰ متر از باقی مانده آزاد راه در روزهای آینده بصورت کامل آماده افتتاح است ، خاطر نشان کرد : برای ۸ کیلومتر باقی مانده نیز که تقریبا همه آن تونل خواهد بود، دولت برنامه دارد اما مشکل اساسی این است که هزینه تکمیل ۱۱ کیلومتر به اندازه کل هزینه ساخت آزادراه رشت قزوین است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در کریدور شمال به جنوب و در شاهراه بزرگ قرار دارد، تصریح کرد : با بهره برداری از راه آهن رشت قزوین و اتصال آن به آستارا ، مدت حمل و نقل در این مسیر ۲۴ روز کاهش می یابد.

وی در این خصوص اضافه کرد : جهت تحقق این عمر می بایست ۲۰۰ کیلومتر راه مابین رشت – آستارا نیز تکمیل گردد که در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

استاندار گیلان با تائید بر اینکه مسئولیت عظیمی بر عهده گیلان در جابجایی مسافر و حمل بار است، گفت: توسعه راه و ناوگان عمومی نیازمند تامین اعتبارات در این بخش است.

نجفی به کمبود مجتمع های بین راهی مناسب در گیلان اشاره کرد و افزود: حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان باید با تزریق اعتبارات ملی جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی تقویت شود.

وی گفت : قبول داریم ناوگان حمل و نقل استان نیازمند بروز رسانی است و اقدامات لازم جهت تقویت آن صورت خواهد گرفت.

نجفی خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین مسائل استان که نیازمند توجه مجدانه است، موضوع سرمایه گذار است و می بایست درخصوص جذب سرمایه گذار نهایت همکاری از سوی مسئولان صورت پذیرد.

وی اظهار داشت : ما مجری هستیم و باید ایجاد شرایط و امکانات لازم در سطح استان جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و این مهم با شعار امکان پذیر نیست بلکه باید عملیاتی شود که مهمترین دغدغه در این خصوص موضوع اشتغال جوانان است که خوشبختانه روند رو رشدی شاهد هستیم.

نجفی افزود : کارنامه ما باید حل مشکلات مردم با پرهیز از شعار زدگی وهمراه با عدد و رقم باشد.

استاندار گیلان به اعتبار تخصیص داده شده برای فعال سازی کارخانجات استان طی سال های گذشته اشاره و خاطر نشان کرد : می توان همین اعتبارها را برای امور مرتبط با حمل و نقل استان نظیر نوسازی ناوگان حمل و نقل بکار گرفت.

در پایان این همایش از راهداران، رانندگان و تلاشگران پلیس راه استان تجلیل و قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار