امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 23 February , 2020
امروز : یکشنبه, ۴ اسفند , ۱۳۹۸ - 29 جماد ثاني 1441
شناسه خبر : 62316
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار صومعه سرا, ویژه تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2019 - 18:56 |

نخستین سوغات صادراتی صومعه‌سرا رونمایی شد

اولین ارمغان صادراتی انحصاری شهرستان صومعه‌سرا، "کلوچه قو اشهدی" در آئینی با حضور مسوولان رونمایی شد.
نخستین سوغات صادراتی صومعه‌سرا رونمایی شد

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان در این آئین با بیان این که  ایجاد برند و شناخت از برندهای محلی تولید ثروت می کند افزود: با نیم نگاهی به برند های محلی چون صنایع دستی سوغات محلی و برجسته سازی آن می توان آن را به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل کرد .
یونس رنجکش با اشاره به اینکه باید از فرصت های موجود گیلان برای سرمایه‌گذاری بهره ببریم اظهار داشت: شهرستان صومعه سرا به خاطر جذابیت های گردشگری وصنایع دستی که دارد می تواند یک شاخصه برای توسعه حوزه اقتصادی محسوب گردد.
وی با اشاره به اینکه کلوچه محلی قو اشهدی نمونه بارزی از پشتکار و تلاش است افزود : یک محصول محلی با پشتکار اعتمادسازی یک محبوبیت بدست آورده است و امروز فراتر از منطقه به عنوان یک شاخص معرفی می شود .
وی در ادامه خاطرنشان کرد : فرصت های زیاد در گیلان وجود دارد که اگر مانند مجموعه اشهدی با نگاه کار آفرینانه و در مسیر کارآفرینی هدایت شود می تواند یک فرصت برای ورود به بازارهای جهانی شود.
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری گیلان عنوان کرد : باید نگاه ها را تغییر دهیم تا اعتمادسازی و ارائه خدمات بهتر سبب محبوبیت برای تمامی ذائقه شود .

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها باید منجر به پویایی اقتصادی شود افزود : تولید محبوبیت ها زمانی تولید ثروت خواهدکرد که به سمت استاندارد سازی آن برویم .

اشهدی قدمت ۷۰ ساله دارد

مدیر مجموعه شیرینی اشهدی هم ضمن تقدیر از حمایت مسوولان گفت : این مجموعه یادگار حاج محمد علی اشهدی با قدمت ۷۰ ساله مشغول به تولید انواع شیرینی بوده است .
سعید اشهدی با اشاره به اینکه این کلوچه دست ساز سالم و بدون مواد نگهدارنده است اظهار داشت: امروز باتلاش توانستیم این محصول را که یادآور طعم دوران کهن است را علاوه بر منطقه و استان های اطراف در کشورهای دیگر هم عرضه نماییم و علاوه بر بازارپسندی طعم سوغات صومعه سرا را به ذائقه های مختلف بچشانیم .

وی افزود : در طراحی و ساخت بسته بندی کلوچه بسته بندی های قدیمی را باز طراحی و از قوطی های فلزی استفاده کردیم .
وی با اشاره به اینکه در طراحی قوطی از تمام ظرفیت های فرهنگی شهرستان مثل نوغان و صنوبر و.. استفاده شده است افزود : قو به عنوان پرنده خوش نقش و با وقار تالاب نماد اشهدی است تابه عنوان مسوولیت اجتماعی به خود و مشتریان عزیز لزوم توجه به حیات تالاب و پرندگان مهاجر را یادآوری کنیم .

مشاور مجموعه اشهدی بهادر امینی از کلوچه بعنوان میراث مردم گیلان و ایران نام برد و اظهار داشت: سوغات هر قوم از دل یک قوم برود قسمتی از فرهنگ آن قوم از بین رفته است .
وی با اشاره به اینکه  بخشی از شخصیت فرهنگی اقوام با سوغات آن سنجیده می شود اظهار داشت: برای معرفی سوغات صومعه سرا بیش از ۸۰طرح پژوهشی و دانشگاهی بررسی شده است تا بتوانیم ویژگی های سوغات از جمله دلچسب بودن طعم آن برای مردم منطقه بعد حفظ ذائقه بومی درعین استفاده از تکنولوژی و نظارت بصورت دستی و از همه مهمتر تولیدسوغات در راستای توسعه پایدار باشد .

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.